2 Haziran 2020 Salı

Hasretinde Prangalar Eskittim

Merhaba sevgili okurlarım,yeni bir aya girdik umarım hepimiz bu ay güzel değerlendirip güzel anlar yaşarız,benim hala sokağa çıkmam yasak çarşamba ve cuma günleri çıkabiliyorum ama evdede artık bi düzene girmeye başladım yapayı planladığım çok şey var umarım sadece bi heves olarak kalmaz ve ayarladığım programlarıma uyabilirim:)Bu yazımda değerli şairimiz Ahmet Arif'in Hasretinden Prangalar Eskittim şiirinden bahsedeceğim;Ahmet Arif Leyla Erbil'e aşıkmış 1954 ve 1959 yılları arasında mektuplaşmışlar ama Leyla bir başkasıyla evlenmiş ama Ahmet vazgeçmemiş mektup yazmaya devam etmiş Belki tek taraflı bir aşk.Belki iki taraflı bir oyun, ama tek taraflı bir aşka.Ahmet Arif her mektubunda Leylaya birbirinden güzel cümleler yazarmış onu etilemek için,Mesela şöyle bir cümle:“Benim her şiirimde varsın ve olacaksın. Ama dünyanın en dehşet şiiri bile ‘Sen’ olamaz. Bunu yaşamak gerek. En asıl gerçek bu işte .Âşık olduğu kadın başka bir erkeğe gitmiş.Bir erkek...O hâlâ mektuplarına devam ediyor.Ama evlenen aşkının evliliğine de saygısını hiç kaybetmiyor.Aynı mektubu şu tuhaf cümlelerle bitiriyor: “Hasretle canım. Öperim. Seni hasret ile öperim. Yiğit kızım benim. Mert ve kahraman kardeşim. Hasret ile...”Büyük bir aşkı, arkadaşlığa, hatta kardeşliğe indiren cümleler...Okurken içim burkuldu. Düşündüm.Bir yandan hasretle öperken, bir yandan “mert kardeşi” rütbesine getirmek?Bu şiiri okumayı çok severdim hikayesiyle birlikte yeniden okuyunca ayrı bi sevdim ayrı bi hissettim şiiri...                                               HASRETİNDEN PRANGALAR ESKİTTİM  

Seni, anlatabilmek seni.
İyi çocuklara, kahramanlara.
Seni anlatabilmek seni,
Namussuza, halden bilmeze,
Kahpe yalana.

 Ard- arda kaç zemheri,
 Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu.
 Dışarda gürül- gürül akan bir dünya...           
 Bir ben uyumadım,
 Kaç leylim bahar,
 Hasretinden prangalar eskittim.
 Saçlarına kan gülleri takayım,
 Bir o yana 
 Bir bu yana...

 Seni bağırabilsem seni,
 Dipsiz kuyulara,
 Akan yıldıza,
 Bir kibrit çöpüne varana,
 Okyanusun en ıssız dalgasına
 Düşmüş bir kibrit çöpüne.

 Yitirmiş tılsımını ilk sevmelerin,
 Yitirmiş öpücükleri,
 Payı yok, apansız inen akşamlardan,
 Bir kadeh, bir cıgara, dalıp gidene,
 Seni anlatabilsem seni...
 Yokluğun, Cehennemin öbür adıdır
 Üşüyorum, kapama gözlerini...

20 yorum:

  1. Eline sağlık Bende bu şiiri çok seviyorum hikayesini öğrenmek güzel oldu:)

    YanıtlaSil
  2. Çok severim bu şiiri ah ah geceye ne güzel gitti 😊 Emeğine gönlüne sağlık canım benim sevgiler 😊🌸 hikayesi de çok güzelmiş 😊

    YanıtlaSil
  3. Hikayesini öğrenince daha da anlamlı oluyor bence. 😀😋😍

    YanıtlaSil
  4. Evet ahmed arif...farkli bir sair..
    Esi benzeri yok...
    Cikmiyo artik boyle sairlet

    YanıtlaSil
  5. oyyy süfeeeer yaaa :) baksana sana bir sipariş versem olur muuuu :) yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var (ataol behramoğlu) onu da yazsan yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabikide yazarım okumuştum teşekkür ederim yorumun için,başka istediğin sevdiğij şiirler olursa söyleyebilitisj severek yazarım;)

      Sil
  6. ağaç evi yazdım demişsin ama göremediim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazmıştım ama paylaşılmadı mı acaba bi bakayım yeniden yazarım olmazsa

      Sil
  7. ağaç ev sohbetleri 41 diycen, sonra bu hafta ağaç ev sohbeti sessiz gemiden geldi dicen. onun linkini yazcan. sonra haftanın konusunu yani sorusunu yazcan. sessiz gemide var bende de var, bak irem can da yazmış, kaystros tyrha da. sonra da altına kendi düşüncelerini yazcan. bu kadar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdım 4 de paylaşacağım bakaşım nasıl oldu

      Sil
  8. hatta bak, sen de bir ağaç ev sohbeti konusu bulup yazabilirsin yanii. ne bileyim önümüzdeki haftalarda. yazmak istersen bizim kedi mırıltısına söyle, kayıp fısıltı yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anlattığın için teşekkür ederim deep

      Sil
    2. güzel bir konu bulursam yazarım bulmazsam sizinkinlere cevap verip paylaşırım;)

      Sil
  9. Eline sağlık Ahmet arifin dün ölüm yıl dönümüydü saygı ve sevgiyle anıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyleydi değerli şairimiz, teşekkür ederim

      Sil
  10. bu şiiri çok severdim,eline sağlık

    YanıtlaSil