7 Mayıs 2020 Perşembe

YerçeklimliKaranfil

Türk Edebiyatı denilince aklımıza gelen şiirleri sıralamak oldukça zorlu bir iş... Her şiirin bir yaşanmışlığı vardır.Hissettirdiği bir duygu,kimi sevindirir kimi üzer kimi cesaret verir kimi ağlatır her şiirin bir hikayesi vardır...Eğer en sevdiğim şiirleri sıralayacak olsaydım sanırım birinci sıraya Edip CANSEVER'in Yerçekimli Karanfil olabilir.Yerçekimli Karanfil yüreğe yazılan şiir.. okunması, anlar meselesi.. anlaması, neredeyse düş.. anlaşılması ise, maviden siyaha geçiş.Satır aralarında inanılmaz detaylar gizleyen Cansever'in ölümsüz bir eseridir bu benim fikrimce                                                                                                         YERÇEKİMLİ  KARANFİL    
Biliyor musun az az yaşıyorsun içimde  
Oysaki seninle güzel olmak var  
Örneğin rakı içiyoruz, içimize bir karanfil düşüyor gibi  
Bir ağaç işliyor tıkır tıkır yanımızda  
Midemdi aklımdı şu kadarcık kalıyor.  
Sen o karanfile eğilimlisin, alıp sana veriyorum işte  
Sen de bir başkasına  veriyorsun daha güzel  
O başkası yok mu bir yanındakine veriyor  
Derken karanfil elden ele.  
Görüyorsun ya bir sevdayı büyütüyoruz seninle  
Sana değiniyorum, sana ısınıyorum, bu o değil  
Bak nasıl, beyaza keser gibisine yedi renk  
Birleşiyoruz sessizce.  
  
Edip CANSEVER  
      

29 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. heeey aramıza hoşgeldiiin. seni tanıtırım tamaaam yakında keşfederler seniii :) blogger gazetesini ise irem can hazırlıyor, bak yukarda yorumu var, onun bloguna gidip söleseneee, beni dee koyun gazeteye deee, deep gönderdi deee :)

    YanıtlaSil
  3. bak bana gelenlerden, yorumlara bak biraz, bir pembesever, ilkay özgür, camdan düşler, hayalleri yaşamak, bunlara hemen gidebilirsin ki yorumaaa, yani herkese gidebilirsin tabiii :) mimlere ve etkinliklere de katılırsııın. çabucak çevren oluuur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah öyle olur bu yakın tavrın için çok teşekkür ederim

      Sil
    2. olcak olcaaak, merak etmeeeee, çevremiz çok tatlıııı :) bloguna da baktım, güzel yazıyosuun. sana olur gelenler, sen de biraz yorum yaptın mı tamaaam :)

      Sil
    3. aranıza hoşgeldim o zaman, yapabildiğim kadar yapmaya çalışacağım tekrardan teşekkür ederim

      Sil
  4. Elinize sağlık guzel bir yazi olmuş.

    YanıtlaSil
  5. şiir çok güzelmiş cidden, eline sağlık. sonuna kadar destekçinim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa teşekkür ederim canımm iyki varsın💘

      Sil
  6. Blogun hayırlı olsun. Hoşgeldinn. Ben de yeni sayılırım daha 1 ay olmadı blogumu açalı. İlk yazı içinde çok güzel bir şiir seçmişsin.😊😊

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim ikimizede hayırlı olsun o zaman😊

    YanıtlaSil
  8. edip cansever en sevdiğim şair yaaa :) baksana bi son yazımaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok severim hemen bakıyorum

      Sil
    2. iki gün önce blogunu yazmıştım işteğğğğ :) bloglardan seçmeler yazıım :)

      Sil
    3. gördüm onu teşekkür ederim yorumunu geç görünce karıştı :)

      Sil
  9. blogunun saatini düzeltseneee :) ayarlar saatlar istanbul gmt 2 gibi bişi olcaak :)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel yazıyorsun bülbülüm başarilarinin devamı olur inşallah ❣️❣️

    YanıtlaSil
  11. Benimde çok sevdiğim bir şiirdir

    YanıtlaSil