8 Haziran 2020 Pazartesi

Kaldırımlar

Merhaba sevgili okurlarım bu yazımda çok değerli şairimiz Necip Fazıl Kısakürek'in "KALDIRIMLAR"şiirinden bahsedeceğim:Necip Fazıl Maarif Vekâleti tarafından yapılan sınav sonucunda Paris'te Sorbonne Üniversitesi'ne eğitime gönderilir. Genç Cumhuriyetimizin boşa harcayacak bir kuruşu bile yoktur o günlerde ama yine de bu gençlere Paris'te rahat yaşayabilecekleri parasal olanaklar sağlanır.Ancak Necip Fazıl'ın arkadaşları onu bir Türk kahvehanesine götürürler ve Paris'te müthiş bir illete yakalanır: Kumar...Şair, devletin gönderdiği bütün parayı kumara verir, üniversiteye adımını bile atmaz ve sefil bir hayat sürer ve hiç parasız kaldığı birgünde  bu şiiri yazmaya başlar.Ben bu şiiri ilk okuduğumda 5. sınıfa gidiyordum Türkçe öğretmeniimiz ödev vermişti tahtada sıayla şiir okuycaktık ezberleyen bütün arkadaşlarım kısa ve bilinmedik şiirleri ezberlerken ben bu şiirle çıkmıştım sınıfın karşısına ve öğretmenim şansa çok büyük bir Necip Fazıl hayranıymış her şiirini ezbere bilirmiş ve ben okuyunca çok sevinmişti ve beni çok tebrik etmişti ve bana bir şiir kitabı hediye etmişti işte o gün şiiri okumayı sevmeye başlamıştım...Sağlıkla Kalın.                                          Sokaktayım, kimsesiz bir sokak ortasında,
Yürüyorum, arkama bakmadan yürüyorum.
Yolumun karanlığa karışan noktasında
Sanki beni bekleyen bir hayal görüyorum.

Kara gökler kül rengi bulutlarla kapanık,
Evlerin bacasını kolluyor yıldırımlar.
Bu gece yarısında iki kişi uyanık:
Biri benim, biri de uzayan kaldırımlar.

İçimde damla damla bir korku birikiyor,
Sanıyorum her sokak başını kesmiş devler.
Simsiyah camlarını üzerime dikiyor
Gözleri çıkarılmış bir ama gibi evler.

Kaldırımlar, ızdırap çekenlerin annesi,
Kaldırımlar, içimde yaşamış bir insandır.
Kaldırımlar, duyulur ses kesilince sesi,
Kaldırımlar, içimde uzayan bir lisandır.

Bana düşmez can vermek bir kucakta,
Ben bu kaldırımların istediği çocuğum.
Aman, sabah olmasın bu karanlık sokakta,
Bu karanlık sokakta bitmesin yolculuğum.

Ben gideyim yol gitsin, ben gideyim yol gitsin,
İki yanımdan aksın bir sel gibi fenerler.
Tak... tak... ayak sesimi aç köpekler işitsin.
Yolumun takı olsun zulmetten taş kemerler.

Ne ışıkta gezeyim, ne göze görüneyim,
Gündüzler size kalsın, verin karanlıkları.
Islak bir yorgan gibi iyice bürüneyim,
Örtün, üstüme örtün, serin karanlıkları.

Uzanıverse gövdem taşlara boydan boya,
Alsa bu soğuk taşlar alnımdaki ateşi.
Dalıp sokaklar kadar esrarlı bir uykuya
Ölse kaldırımların kara sevdalı eşi.

14 yorum:

  1. Çok güzel bir şiirmiş. Özellikle de hikayelerini öğrenince daha da anlamlı oluyor bence. :)

    YanıtlaSil
  2. Necip Fazıl Kısakürek'in meşhur "Kaldırımlar" şiiri. Ne kadar hazin bir şiirdir o. Etkilenmemek mümkün değil. Güzel şiirler yazmak için dertlerle kederlerle kavrulmak, yanmak gerekiyor biraz galiba. Bu değerli üstadı bu güzel şiiriyle andığın için teşekkürler Tubacığım 😊🤚

    YanıtlaSil
  3. rica ederim Yıldız,üstadın çok değerli şiirleri var ve hepsinş çok severim dediğim gibi ne acılarla yaşamışta yazmış yorumun için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  4. heeey şiir öncesindeki bilgiler ne güzel yaa, senin bu şairle olan anın öğretmenin ne tatlııı :)

    YanıtlaSil
  5. Böyle bilindik şiirlerin hikayeleri hiç bilmiyorum. Seninle öğrenmiş oluyorum. Teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim,böyle tepkiler almak çok mutlu ediyor beni😊😊

      Sil
  6. Bu şiiri çok seviyorum,iyiki anlatmışsın öğrenmiş oldum hikayesini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,böyle düşünmene çok sevindim

      Sil
  7. Bu şiiri çok seviyorum, eline sagkik

    YanıtlaSil
  8. Bu şiiri çok seviyorum anını paylaşan da çok güzel eline sağlık

    YanıtlaSil